Cool Yellow Outer Glow Pointer Solvallatjejerna: Kaxe

söndag 18 september 2011

Kaxe

Igår körde jag Kaxe<3 Vi övade på voltstart och det gick super ;) Gruppen har börjat fatta lite nu ^^ Sen körde vi runt med vagnar själva, alltså drog vagnar själva, och så fick vi olika positioner och spår. Tobias var slavdrivare och tvingade alla att springa runt som galningar c;Sedan bytte vi och körde voltstart i trav. Då hade jag spår nummer 2 med Tibbe. Sen skyndade jag mig från Solvalla till stallet & pysslade med Ludde (: Sök på Laurel King på google och kolla vad som står. Jag vet att han finns på internet men jag har inte läst eller sökt än ;)
Jag, Sophia & Carola (Kicki & Carola äger Ludde tillsammans) tog ut ludde längs galoppbanan och han var lite lat, men supersnäll. Sen hade han hagtid från kl 15-16 och då tog Sophia in Ludde och jag tog in en annan privathäst Conny.
Ludde fick äta sitt kraftfoder och sen promenerade vi, övade horsemanship ;D (typ när man släpper hästen och så ska den gå efter en och om man springer så springer den efter, eller longera fast man inte har någon lina, utan bara rösten osv. Det gick sådär :s Ludde var mer fokuserad på gräset än på oss. Men vi gick ner till sandbanan och prövade, då gick det mycket bättre!
Sen fick han gå in, och vi ryktade snabbt. Sen tänkte jag ta bussen hem, men brände lite fett påväg till tunnelbanan, genom skogen istället med Sophia :).














//Emilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar